(bon) Jazz + (bons) formatges = Formatjazz

Posted on 20 agost 2012 by El club dels Sabors No Comments

Més de 300 persones van poder gaudir ahir d’aquesta apetitosa fòrmula: el formatjazz. La segona edició d’aquesta proposta, estretament vinculada a la passió pels formatges d’un dels socis de El Club dels Sabors, Toni Chueca, a través de Formatges Bauma, no va decebre.

Mentre el públic anava arribant, els organitzadors tallaven i ordenaven minuciosament el total de 9 formatges protagonistes, unes peces escollides amb molta cura i que donaven una bona idea del tipus de formatges que s’elaboren a Anglaterra. Abans del tast però, primera part del concert de jazz. La Berguedana de Jazz va escollir per l’ocasió al quartet format per Benjamin León (orgue), Arnau Boix (trompeta), Joan Albert (saxo alt) i Adrià Font (bateria). Ells van ser els encarregats de fer un tribut a Lee Morgan un brillant trompetista i compositor que va tenir una curta i brillant carrera, amb un final més que tràgic: va morir assassinat a trets per la seva dona quan tenia només 33 anys. La seva música va servir d’excel·lent entremès musical, preludi d’un nou festival pels sentits amb el tast dels 9 formatges anglesos: l’Innes Ash Log, Stinking Bishop, Wigmore, Spenwood, Caerphilly, Red Leicester, Cornish Yarg, Cheddar Keen’s i l’Stichelton.

El per què d’un concert de jazz amb un tast de formatges l’explicava així de bé el mateix Toni Chueca: “en música és molt important l’afinació, en el món dels formatges també hem d’afinar per aconseguir un bon producte”. El resultat va demostrar que, si més no pel públic assistent una altra de les afirmacions de Chueca és més que discutible “els formatges són el germà petit de la gastronomia i el jazz de la música”. Petits potser sí, però amb moltes ganes de dir coses i, sobretot, de fer gaudir als que s’hi acosten.