Borredà, centre dels formatges catalans per un dia

Posted on 24 maig 2012 by El club dels Sabors No Comments

El pròxim dissabte, 26 de maig, Borredà es convertirà en la capital dels formatges catalans. Només 50 persones seran les afortunades que, de la mà d’Isaac Gelabert i Laia Pont gaudiran d’un recorregut guiat a través dels secrets i exquisideses del món dels formatges catalans. Els que no pogueu venir, trobareu en aquest mateix blog una extensa crònica on intentarem explicar-vos tots els detalls de com ha anat la Jornada, però pels que encara esteu indecisos us avancem alguns dels secrets d’aquest tast guiat.

El Club dels Sabors hi serà present en l’organització però també en els continguts. Els participants podran tastar un formatge distintiu de cadascun dels formatgers berguedans que formen part del Club. Així, en la secció de formatges frescos tastarem el mató de Formatgeries Artesanes del Berguedà; per entrar més tard amb els formatges de quallada àcida tindrem el Carrat de Formatges Bauma i el Cuirol de Formatges Cuirols, dos productes que han estat reconeguts en diverses ocasions en les fires i concursos especialitzats. La representació berguedana, pel que fa a formatges, acabarà amb el tast del Garrotxa, de Formatges Blancafort, també premiat internacionalment. Però al costat d’aquests apetitosos berguedans tindrem una selecció d’una vintena de formatges catalans.

I tot això amb què ho acompanyarem? Doncs amb productes també berguedans, és clar! Tindrem les espectaculars galetes de ceps de Casabella Natura, la deliciosa mel dels Bucs d’en Jaume, cacauets garapinyats de Gira-sol, carquinyolis i codonyat d’Especialitats Viñas, confitures de Conserves l’Aranyonet i Let’s Bo, a més de Neules Artesanes Sant Tirs. Tot productes que els experts Isaac Gelabert i Laia Pont ens mostraran com maridar amb una extensa gamma de formatges representatius de tot el país.

També hem previst no deixar-vos tenir set… El Celler Oller del Mas serà l’encarregat de maridar el producte amb vins del seu celler, el primer català que ha obtingut el distintiu de pejada carbònica que en garantitza una optimització dels recursos a favor de la cura del medi ambient. Per l’ocasió ens han preparat dues de les seves joies, el Blanc de Picapolls, fet al cent per cent amb la varietat autòctona i característica de la D.O Pla de Bages; i el Bernat Oller, un dels vins insígne de la casa amb un 90% de merlot.

Us hem convençut? O encara us falten motius per assistir al tast?

Per fer-ho només cal que accediu a la central de reserves  i compreu el vostre tiquet. El dia de la mostra també es podrà adquirir en el cas que no s’hagin esgotat les 50 places que hi ha reservades!