Coneix els productes ecològics del Berguedà. 1a Setmana Bio per l’Alimentació Ecològica a Catalunya

Posted on 19 abril 2013 by El club dels Sabors No Comments

setmana bioUna oportunitat única per conèixer què i com s’està fent el producte ecològic al Berguedà. El pròxim 26 d’abril comença la primera edició de la Setmana Bio a Catalunya i el Berguedà també la fomentarà. El prinicipal objectiu és el de promocionar i donar a conèixer la producció i l’alimentació ecològiques, difondre-les i promocionar-les sota un paraigua comú. L’inici d’aquesta setmana es vol fer coincidir amb la fira BioCultura Barcelona ­–actualment és la cita anual més important del sector ecològic professional– en la qual ja s’agrupen moltes de les empreses i dels actors relacionats amb aquest sector.

Jornada tècnica: Coneix els aliments ecològics del Berguedà en família – Local social de l’Espunyola (diumenge 28 d’abril a les 10.30h)

Amb aquesta jornada es pretén donar a conèixer els productors ecològics del Berguedà a la ciutadania d’una manera familiar i lúdica. A la primera part de la jornada hi haurà les ponències i un taller simultani per als més petits. La segona part de la jornada serà una visita familiar a una explotació ecològica de l’Espunyola, a escollir entre una explotació bovina o una explotació ovina. Hi haurà un esmorzar amb productes ecològics per a tots els participants.  Aquesta jornada familiar és gratuïta, cal inscripció prèvia.

Jornada tècnica: Comercialització dels productes ecològics i aproximació als menjadors escolars – Pavelló de Suècia de Berga (dilluns 29 d’abril a les 19.00h)

La jornada tècnica consistirà en la presentació de dos projectes: LlotjaPAE.cat i Tasta el Garraf. A través de la presentació de la llotjapae.cat es vol donar les eines necessàries als productors ecològics per facilitar i fomentar la comercialització dels seus productes tant a dintre com a fora de la comarca. El projecte Tasta el Garraf a l’escola té la intenció d’aproximar els productes ecològics als menjadors escolars. És una experiència similar a la que ens agradaria desenvolupar a les escoles de la nostra comarca. La jornada és gratuïta. Hi haurà un refrigeri durant les inscripcions i un tast de productes ecològics al final de la jornada.

Promoció de productes ecològics i menús ecològics durant tota la Setmana Bio.

Durant tota la setmana, els establiments especialitzats en la comercialització de productes ecològics certificats adherits a la Setmana Bio promocionaran els productes i els aliments ecològics a través de diversos lots de preu assequible per tal que la població pugui provar el producte. Cada establiment tindrà els lots exposats als seus aparadors amb el logo de la Setmana Bio i el preu. També els restaurants de la comarca adherits a la campanya oferiran menús ecològics durant tota la Setmana Bio. Amb aquesta acció es pretén acostar la ciutadania a aquests establiments i familiaritzar-la amb els productes ecològics.

Els establiments adherits a la campanya són: Centre Dietètic l’Avet (Berga), Dietètica Beth (Gironella), Fruites Benjamí (Bagà), La Botiga de la Irene (Berga), La Llavor (Berga), L’Herbolari (Berga), Natur Eco-diet (Berga), Saludable (Berga), Tot Natura (Puig-reig), Restaurant Cal Blasi (Berga), Restaurant Niu Nou (Bagà).

Jornada: Cooperatives ecològiques. Experiències de cooperació en la producció i comercialització de productes ecològics – Pavelló de Suècia de Berga (dilluns 29 d’abril a les 17.00h)

L’objectiu de la jornada és presentar un conjunt d’experiències que estant desenvolupen una activitat econòmica a partir de la producció, la comercialització i la distribució de productes ecològics. Es presentaran tres experiències diferents: La Cooperativa SAMBUCUS de Manlleu, la Cooperativa de Salelles de Manresa i l’Associació La Pallofa.

Tots aquests actes són gratuïts i oberts al públic en general.

setmana bio_2