Cuidem els nostres formatges

Posted on 21 març 2013 by El club dels Sabors No Comments

P3197606

Coincidint amb Sant Josep, el Club dels Sabors va celebrar la tercera jornada interna que va reunir a una vintena de restauradors i productors de la comarca, membres del Club. Com sempre, la jornada va comptar amb una sessió formativa o, millor dit, informativa, per saber una mica més d’algun dels productes o serveis que s’ofereix des del Club. En aquesta ocasió l’encarregada de guiar la sessió va ser l’experta en formatges Laia Pont, i els principals protagonistes, els formatges del Berguedà. La jornada va comptar amb la col·laboració del Restaurant Niu Nou de Bagà, que no es van oblidar de cap detall per tal que tot funcionés a la perfecció.

A més de comprovar una vegada més la gran qualitat dels formatges fets a casa nostra, els assistents van rebre també alguns consells per tal de conservar i servir en òptimes condicions aquestes petites joies gastronòmiques. En compartim algunes amb vosaltres:

–       A excepció del mató, la resta de formatges els treurem un parell d’hores abans de la nevera, d’aquesta manera podrem gaudir de tots els aromes que ens ofereix el formatge. Un excés de fred, no ho permet.

–       Com tallar-lo? És bàsic tenir un ganivet exclusiu pels formatges i tenir-lo ben net. Al ser un producte greixós agafa de seguida tots els gustos. També és important doncs netejar el ganivet si canviem de formatge

–       Tipus de ganivets: amb un ganivet per a formatges tous i un per a formatges semi-durs en tindrem suficient. Si treballem amb peces grosses ens anirà bé tenir-ne un de doble mànec. En el cas que tinguem formatges de textura fràgil també és aconsellable tenir-ne un de filferro

ganivets

–    Com conservar els formatges un cop oberts. El formatge necessita respirar, i ho fa per la pell/crostra. És important doncs filmar-lo o tapar només la part que queda desprotegida, però deixant aquest espai lliure per tal que no es faci malbé.

Concretament els assistents a la tercera jornada de El Club dels Sabors van poder tastar els següents formatges:

Mató de cabra de Formatgeries Artesanes del Berguedà, La Quar

Tendre de Cabra de Formatgeries Artesanes del Berguedà, La Quar