Els irresistibles torrons…

Posted on 27 desembre 2012 by El club dels Sabors No Comments

TORRONS_GENERALLa Dolceria Pujol surt sovint als mitjans de comunicació per les seves espectaculars mones de Pasqua, també per la passió que sent l’actual responsable de la pastisseria, l’Albert Dorna, per Bruce Springsteen; una passió que l’ha fet portar a Berga grans concerts… Però avui hem de parlar de gustos, i de gustos de Nadal, perquè la Dolceria Pujol també és coneguda pels seus grans torrons i productes nadalencs. Des de fa més d’un segle, -la pastisseria certifica més de 150 anys- els elaboren de la mateixa manera, seguint la recepta original, la que segons el mateix Albert Dorna “té les garanties de la història de casa i de la utilització dels millors ingredients per tal que quedi bona i autèntica”. Així, no podeu deixar de tastar els tradicionals amb base de massapà i cremats, però també els de xixona, els de nata i nous o els de xocolata, els que cada any presenten alguna que altra novetat. Aquest Nadal 2012, una de les novetats més vistoses és la barra de torró cremat de 40 centímetres, tot un tros de torró; o el lingot d’or amb crema de whisky i el torró més català: el de crema catalana.

torrons_caixa_1 torrons_caixa_2

No s’obliden tampoc dels més petits de casa, amb un caganer íntegrament de xocolata que, a més de despertar un somriure segur que desapareix en pocs minuts. També en xocolata trobareu un pessebre o el tió, amb una explicació sobre la seva tradició inclosa. I ens deixem coses, segur, però les podeu consultar a la seva nova web, que des de fa pocs dies ofereix venda online, per tal que les delicadeses d’aquesta pastisseria berguedana puguin ser degustades arreu.

Dolceria Pujol

C/ Bon Repòs, 2. Berga