Les pilotilles patumaires dels Roures

Posted on 29 maig 2013 by El club dels Sabors No Comments

Les pilotillesAquesta Patum els que s’acostin a Berga podran tastar nous gustos patumaires gràcies a la iniciativa del restaurant Els Roures.

Durant els dies de Patum, una nova parada al Vall (Passeig de la Indústria), concretament la tercera després de les fonts a mà esquerra, servirà noves exquisideses patumaires amb segell berguedà i producte de El Club dels Sabors.

La base, tal com el nom de la parada deixa clar, seran les “pilotilles”, mandonguilles fetes amb carn de vedella del Berguedà (de la carnisseria Gonfaus) i carn de porc també de la comarca. Aquestes aniran acompanyades d’unes salses ben especials, totes elles naturals i fetes a casa:

Pesto de formatge de la Quar amb pipes de carbassa ecològiques

Salsa de mel i mostassa amb iogurt grec de Delícies del Berguedà

Salsa de foc i fum (barbacoa amb un punt picant suau)

Salsa explosiva (molt picant)

“Quetxup” de maduixots

A més, l’oferta culinària de les pilotilles inclourà també:

Patates cuites a la sal i després al caliu

Panotxes de blat de moro a la brasa, amb mantega

Tartaletes petitones amb patata emmascarada guarnides amb el distintiu del plat del dimoni, cansalada i bitxo.

Les mandonguilles se serviran en racions de 8 peces, acompanyades per una salsa i pa.

També hi haurà la possibilitat de fer un plat combinat a base de mandonguilles amb salsa, patata i panotxa.

Per regar-ho, la parada oferirà cervesa artesana d’Espinalbet, inèdita ja que fins ara només es podia provar al mateix restaurant Els Roures i també barreja de Patum de Destil·leries Vila (producte oficial de Patum) i mau mau fet també amb vermut de la mateixa destil·leria.