Niu Nou, respecte per la cuina i la vida

Posted on 14 febrer 2013 by El club dels Sabors No Comments

Us presentem la Carme i el Romà, segur que molts de vosaltres ja els coneixeu. Des de fa uns anys es dediquen a fer-nos “una mica més feliços” amb els plats que preparen amb tota la consciència, i mai més ben dit, al Niu Nou de Bagà.

niunou_1

Diem a tota consciència perquè el restaurant Niu Nou no només prioritza la utilització de productes berguedans i de proximitat en la seva carta sinó que, a més, tots ells són ecològics. No en va, fa temps, que aquesta parella busca i regira entre els productors per triar aquells que més els convencen en quan a sabor, però sobretot, pel respecte d’aquests cap a la natura, el món que ens envolta i, el més important, la salut de les persones. Som el que mengem, això ho hem sentit moltíssimes vegades! Al Niu Nou ho tenen claríssim, però hi afegeixen també la seva filosofia que queda ben explícita a la carta que ens presenten un cop entrem al restaurant:

niunou_logo

“Sovint a la vida vas amb presses, a correcuita. Treballes i vius estimant, somrient però, a cada sol ixent. Esperant, desitjant, lluitant una força ens empeny endavant! Una bona menja n’és la recompensa. Alimentar-se és una necessitat però gaudir menjant, a més d’una pausa, és un plaer i un art!”

Els aliments doncs que trobarem al Niu Nou són de temporada, d’agricultura propera i ecològica, evitant l’ús de transgènics. Tal com diuen, “menjant som feliços” i la taula és un lloc meravellós per compartir vida. Fa uns dies la Carme ens deia “he començat a treballar amb ecològic i ja no sé, ni vull, tornar enrere”. Us convidem a fer una ullada a la seva carta, hi trobareu pràcticament tots els productors de El Club dels Sabors del Berguedà: Formatges Artesans del Berguedà, Mel dels Bucs d’en Jaume, embotits de Casa Fígols, pésols negres de Gósol, rovellons de Bagà… I un llarg etcètera! I no paren de buscar.

Fins i tot les pizzes, un element de la cuina tradicional italiana, té ara ja forma berguedana gràcies al restaurant Niu Nou. La base, feta amb farines ecològiques de Cal Pauet, i els ingredients, cent per cent berguedans. Una delícia, i a més sana! No us ho podeu perdre…